Info - www.arendskerke.nl

Info

Info

Contributie

Tweemaal per jaar stuurt onze penningmeester een  nota met daarop het te betalen bedrag. Betaal deze binnen twee weken. Onze vereniging moet ook alles op tijd  betalen.

Nog makkelijker is, om het bedrag 2x per jaar automatisch van uw bankrekening af te laten schrijven via een automatische incasso.

Het bespaart onze club weer vele malen de kosten die betaald moeten worden bij de bank. Vraag dit na bij de penningmeester. Nieuwe leden kunnen alleen betalen via een automatische incasso.

Afmelden als lid

Afmelden als lid behoort men schriftelijk te doen aan onze ledenadministratie. Wanneer dit in het lopende seizoen valt is men de contributie verschuldigd tot aan het eind van dit seizoen. Afmelden dient te gebeuren vóór 1 juni van het lopende jaar.

Klachten en opmerkingen

Wanneer u klachten en/of opmerkingen heeft kunt u bellen met de leden van het jeugdbestuur of de leiders en trainers van het elftal. Ieder mens maakt fouten, dus wij stellen het zeer op prijs dat u belt. Dan kunnen wij er nog wat aan doen als dit noodzakelijk is.

Douchen

Wanneer de jongens en meisjes klaar zijn met voetballen of trainen is het lekker fris als ze douchen. Steeds meer van onze jeugdige leden nemen droge en schone kleren mee die ze daarna aan kunnen trekken. Wanneer uw kind wil of moet douchen, geef dan die spullen mee.

Trainingskleren

Op de training lopen er nog steeds jongens en meisjes rond in hun dagelijkse kleren. Probeer dit te voorkomen en geef ze een trainingspak of joggingbroek aan. Zeker geen laarzen of gewone schoenen.

Bekendmaking wedstrijden

Alle wedstrijden van onze vereniging zijn (meestal) 2 weken van te voren bekend. Wedstrijddata en de tijden van aanvang van de wedstrijden staan op deze website en voetbal.nl.

Wat te doen bij slecht weer?

Als het weer zo slecht is en de wedstrijden afgelast kunnen worden, kijk dan eerst op deze website die. Pas NA 09.00 UUR   kan er gebeld worden naar het clubgebouw, (tel. 0113-562313). In de meeste gevallen zal de communicatie ook plaatsvinden via een groepsapp.

Bel - BESLIST NIET EERDER - ook niet naar één van de leiders thuis, want eerder is er nog niets bekend. De keuring van de velden vindt plaats tussen 08.00 uur en 09.00 uur.

Activiteiten bij afgelasting

Per elftal/team zullen er afspraken gemaakt worden over eventuele trainingen of andere activiteiten. Er wordt ook een tijd afgesproken wanneer het begint.

Vervoer bij uitwedstrijden

Voor vervoer bij uitwedstrijden zullen onze leiders contact opnemen met de ouders over een soort van vervoerschema. Hierin zal worden geprobeerd om de ouders beurtelings te laten rijden. Dit zal hooguit 3 á 4 keer per seizoen zijn (mits iedereen 1 keer kan rijden).

Afmelden bij wedstrijden en  trainingen

Als uw kind niet kan spelen of trainen, geef dit dan a.u.b. tijdig door aan de leider of trainer.

Winterstop

In verband met de weersomstandigheden zal er in de wintermaanden een periode zijn waarin er geen competitievoetbal is voor onze jeugdteams. Dit is meestal van half december tot half januari, afhankelijk van het weer. In januari beginnen de voorjaarsreeksen.

Winteractiviteiten

Tijdens de voornoemde winterstop zal het jeugdbestuur proberen om een aantrekkelijk programma in elkaar te zetten, met diverse activiteiten voor groot en klein.

Gebruik materiaal tijdens trainingen

Iedereen weet dat er ballen, hesjes, pylonen nodig zijn om te kunnen trainen. We weten ook dat ze erg duur zijn. Dus laten we proberen om samen met de trainers ze na elke training weer netjes op te bergen in de daarvoor bestemde kast. Het is niet alleen bij de jeugd, want ook bij de ‘‘grote jongens’’ kunnen ze er wat van. Laten wij als ‘‘kleintjes’’ maar eens zien dat we ‘‘groot’’ kunnen zijn.

Sponsorshirts en trainingspakken

Al onze teams spelen in een shirt wat beschikbaar is gesteld door de vereniging. De shirts en broeken zullen door een vast iemand gewassen worden. Dus vragen we jullie om erop te letten dat je na elke wedstrijd de spullen bij jullie leider inleveren.

Ouders, als uw zoon of dochter het shirt nog in de tas heeft, was het dan niet zelf, maar breng het naar de desbetreffende leider toe. Wij houden graag de kleuren echt.

Trainingen tijdens de vakanties

In de kerstvakantie zal er NIET  getraind worden. In de andere vakanties, wordt dit per team besproken en worden de spelers/ouders/verzorgers geïnformeerd.

Privacy

De privacy verklaring van VV Arendskerke staat op deze website: https://www.arendskerke.nl/privacy.

Leider

  • Draagt zorg voor de communicatie van tussen de vereniging en de spelers plus ouders.
  • Is het 1e aanspreekpunt van de ouders. Bij problemen en/of calamiteiten stelt de leider het jeugdbestuur hiervan op de hoogte.
  • Is het 1e aanspreekpunt van het jeugdbestuur bij zaken betreffende zijn of haar team.
  • Stelt bij ernstige blessures of ziekte van een speler (of ouder) het jeugdbestuur op de hoogte. In gezamenlijk overleg wordt dan een attentie geregeld.
  • Ziet er op toe dat bij spelers (vanaf O.11) een recente foto beschikbaar is in de wedstrijdzaken app.
  • Informeert de ouders/spelers als de wedstrijd niet doorgaat.
  • Zorgt zelf voor vervanging bij haar/zijn afwezigheid.
  • Zorgt voor vervoer tijdens de uitwedstrijden.
  • Regelt in overleg met de jeugdwedstrijdsecretaris de leiding: scheidsrechter/lijnrechter. Alhoewel de jeugdwedstrijdsecretaris zal helpen om voor een scheidsrechter en lijnrechter te zorgen zal de leider dit zelf aan moeten geven.
  • Benadert niet rechtstreeks spelers van een ander team bij spelerstekort maar doet dit altijd via de leider van het betreffende team. 

Tijdens wedstrijden

  • Voert in de wedstrijdzaken app de spelers in en accordeert deze zodat de wedstrijd na afloop afgehandeld kan worden.
  • Zorgt dat dat hij tijdig aanwezig is, zodat de tegenpartij netjes ontvangen wordt.
  • Geeft aan welke kleedkamer zij kunnen omkleden en op welk veld er gespeeld wordt.
  • Geeft  de begeleiding  koffie in de bestuurskamer of consumptie munt voor koffie in het jeugdhome.
  • Zorgt ervoor dat de uitslag van de wedstrijd via de wedstrijdzaken app wordt ingevoerd.
  • Regelt met het jeugdhome of er thee of siroop voor beide teams in de rust klaar moet staan.
  • Geeft na de rust direct de theeblaadjes of de siroopkannen van allebei de teams af in het jeugdhome.
  • Zorgt ervoor dat de pupillendoeltjes ruim voor de wedstrijd klaar staan en bij de laatste wedstrijd ook weer worden opgeruimd. (zet de pupillendoeltjes altijd vast met de daarvoor bestemde pinnen of de zandzakken)
  • Houdt toezicht op het netjes houden en opruimen van de kleedkamers.
  • Ziet er op toe dat er vanaf de O.11 (verplicht) wordt gedoucht.
  • Informeert het jeugdbestuur bij incidenten tijdens de wedstrijden (bijvoorbeeld bij: als de wedstrijd gestaakt is, bij problemen met toeschouwers, tegenstanders en eigen spelers, ernstige blessures)
  • Ballen over in de tuin? Klim niet over hekjes of haagjes. Bel bij voorkeur bij de bewoners aan.

Trainer

  • Is tijdig aanwezig zijn voor de trainingen.
  • Neemt bij twijfel over de staat van het veld contact op Kees van Sabben. In overleg wordt dan bepaald of er van het veld gebruik gemaakt mag worden.
  • Informeert de ouders/spelers als de training niet doorgaat.
  • Houdt bij wanneer de trainingen afgelast zijn en geeft dit aan het einde van het seizoen door aan de jeugdsecretaris. Dit overzicht is nodig voor de gemeente zodat zij dit kunnen verrekenen bij de huur van de velden
  • Zorgt zelf voor vervanging bij haar/zijn afwezigheid.
  • Ballen
    • Pompt de ballen zelf op (laat dit de spelers niet doen!)
    • Maakt gebruik van geschikte ballen (er is een verschil tussen de ballen van de kleinste pupillen en de hogere elftallen)
  • Ruimt de doelen/kleine doeltjes na gebruik op. Kleine gele doeltjes op het kunstgras!
  • Ziet toe op het netjes houden van het ballenhok
    • ballen in het rek (en dus niet in het ballennet)
    • pionnen op hun plaats
  • Ballen over in de tuin? Klim niet over hekjes of haagjes. Bel bij voorkeur bij de bewoners aan.

Oefenwedstrijden

Bij het organiseren van oefenwedstrijden op het sportpark van Arendskerke dient met het volgende rekening gehouden te worden:

  • De wedstrijd dient te allen tijde gemeld te worden bij de jeugdwedstrijdsecretaris. Dit in verband met het aanvragen van de velden bij de gemeente en de bezetting van de velden. Ook is de wedstrijdsecretaris op de hoogte of er wel van de velden gebruik gemaakt mag worden.
  • De leider is zelf verantwoordelijk voor het openen, afsluiten en opruimen van de kleedkamers en het ballenhok.
    Hetzelfde geldt voor het plaatsen, opruimen en op slot doen van de doelen.
  • De leider dient zelf voor de bezetting van het jeugdhome te zorgen maar dit wel te melden bij de beheerder van het jeugdhome in verband met het ophalen van de kas en de sleutel.

Kampioenen

Als een team kampioen kan worden (of is geworden) dan is er het volgende bedrag beschikbaar om dit kampioenschap te vieren:

De bedragen zijn:                Negentallen of hoger: € 60,-            Achttallen en lager: € 30,-

Op welke wijze dit bedrag besteed wordt is aan de leiding (bv bloemen, frites eten, consumpties, kampioensfoto). Op verzoek kan het jeugdbestuur hierbij helpen maar het initiatief ligt bij de leiding van het team.

Jeugdactiviteiten

Het jeugdbestuur initieert het gehele seizoen allerlei (traditionele) activiteiten. Uiteraard kan zij dat niet alleen en is de hulp van de jeugdleiders en -trainers nodig. Zonder deze hulp van de elftalbegeleiders kunnen de activiteiten geen doorgang vinden.

Jaarlijks worden onder andere de volgende activiteiten georganiseerd:

  • Voetbal- en jeugdkamp
  • Sinterklaas
  • Financiële activiteit (bv sponsorloop)
  • Penaltybokaal
  • Herfstactiviteit (bv voetbalcircuit)
  • Bezoek zwembad
  • Nieuwjaarsloterij
  • Carnaval (in samenwerking met de Soos)


Daarnaast is er rond Kerst het jeugd-kerstzaal-voetbaltoernooi. Dit meerdaags toernooi vraagt veel inzet van vereniging, leiders en trainers.

Elftalactiviteit

Per seizoen stelt het jeugdbestuur een geldbedrag per elftal/zevental beschikbaar dat besteed kan worden voor een eigen georganiseerde activiteit. Is het bedrag aan het einde van het seizoen niet gebruikt, dan kan hier het volgende seizoen niet nog eens een beroep opgedaan worden.

De bedragen zijn:

J/M O19, O18, O17,  O16    € 180,-
J/M O15, O14, O13, O12   € 105
J/M O11, O10, O9, O8, O7, O6  € 80,-


De rekening van de activiteit kan ingediend worden bij de penningmeester. Natuurlijk spreekt het voor zich dat dit bedrag niet hoger mag zijn dan de som van de bovengenoemde bedragen.

Ook wordt er per elftal/zevental een extra bedrag gereserveerd voor een bezoek aan een wedstrijd in het betaalde voetbal.

De bedragen zijn:                Elftal: € 100,-       Zevental/mini: € 60,-

Wasgeld

De financiële bijdrage voor het wassen van de broekjes en shirtjes bedraagt voor een heel seizoen:

J/M O19, O18,O17, O16    € 120,-  per team
J/M O15, O14, O13, O12  € 90,- per team
J/M O11, O10, O9, O8, O7, O6   € 65,- per team


Het jeugdbestuur inventariseert aan het einde van het seizoen (via de leiders van de elftallen) aan wie het wasgeld overgemaakt dient te worden. De verantwoordelijkheid voor het juist en tijdig doorgeven van deze gegevens ligt bij de leiders.

Aanvullende puntjes

  • In de winter bestaat de mogelijkheid om de gymzaal in het Arendhuis een aantal keer te huren, U dient dan contact op te nemen met Arna v. Eekelen tel:06-47832576. Ook graag de tijd, tijdsduur en datum van activiteit doorgeven aan de penningmeester. Dit kan natuurlijk nadien).
  • Vragen over de tenues, trainingsmateriaal kunnen gesteld worden aan Kees van Sabben 0113-563595.
  • Wijzigingen over een wedstrijd melden/aanvragen bij de jeugdwedstrijdsecretaris.
  • In de kerstvakantie is er altijd een Kerstzaalvoetbaltoernooi in Goes waar we aan deelnemen.
  • In de herfstvakantie is er een voetbalmiddag voor de jeugd.
  • In juni hebben we nog het penaltybokaal en een gezamenlijke bbq.
  • Ook in juni zijn er 2 voetbalkampen, voor de O7 t/m O12 op de club en O13 t/m O19 in Zegge.

Afval

Help het sportpark netjes te houden. Afval dus in de afvalbakken. Er zijn er genoeg.

Fietsen

Zet fietsen alleen in de fietsenrekken en niet voor de ingang. Eventuele hulpdiensten kunnen hiervan hinder ondervinden.  Het is niet toegestaan om fietsen te plaatsen bij de zij ingang (Boudewijn straat) van het kleine kunstgrasveld.
En verder is het niet toegestaan om binnen de omheining te fietsen.

Taalgebruik

Let op het taalgebruik. Vloeken en schunnige taal horen niet bij onze vereniging.

Lawaai

Het sportpark ligt midden in het dorp en er wonen dus veel mensen in de buurt. Houdt daar dus rekening mee.

Kunstgras

Het trainingsveld is voorzien van kunstgras. Op kunstgras mag niet met stalen noppen gespeeld worden. En er mag ook zeker niet op gefietst worden.

Consumpties

Het is tijdens de wedstrijden niet toegestaan om consumpties in glas te nuttigen langs het veld. Hetzelfde geldt voor alcoholische consumpties. Dat mag buiten alleen op het terras voor de kantine. 

Doelen

Het  is buiten de wedstrijden om NIET toegestaan te schieten op de grote doelen. Aan iedereen (bestuur, leiders, trainers en ouders) het verzoek om diegenen die dit toch doen er op aan te spreken


 

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!